Kinderen ontwerpen kerstkaart voor de ChristenUnie

bannernieuwsberichtwoensdag 21 december 2016 15:47

Meer dan honderd kinderen van vier verschillende basisscholen in de provincie Groningen maakten een tekening voor de kerstkaart van de ChristenUnie in de provincie Groningen.

Leerlingen van basisscholen de Leilinde in Winschoten, ’t Haimstee in Veendam, de Piet Prinsschool in Stadskanaal en de Interschool in Ter Apel maakten een ontwerp voor de kerstkaart. Vandaag werd bekendgemaakt welke tekeningen hadden gewonnen. Uit handen van fractievoorzitter en kandidaat-Kamerlid Stieneke van der Graaf ontvingen de winnende leerlingen een prijs.

De leerlingen maakten dit jaar een ontwerp op schuimrubber die ze vervolgens afdrukten op papier. De allermooiste tekening was van de 9-jarige Lisanne Postma van de Leilinde in Winschoten. Haar tekening van de kerststal staat dit jaar op de voorkant van de kerstkaart. Op de binnenkant van de kaart staan de tekeningen van Markus Pruis van ’t Haimstee in Veendam, van Huslen Ros van de Interschool in Ter Apel en van Yvon Stuursma van de Piet Prinsschool in Stadskanaal. Zij maakten de mooiste tekening van hun school.

"We waren dit jaar onder de indruk van de mooie en creatieve tekeningen die zijn gemaakt over het kerstverhaal. Ik weet zeker dat iedereen die onze kaart ontvangt net zo onder de indruk zal zijn bij het zien van de winnende tekeningen," aldus Stieneke van der Graaf.

Met medewerking van drukkerij Scholma uit Bedum organiseerde de provinciale ChristenUnie dit jaar voor de tweede maal de kerstkaartenwedstrijd. De kaart is verzonden naar meer dan tweehonderd relaties in heel Nederland.

Foto's van de uitreiking kunt u hier bekijken.

> 2016