Openbaar vervoer na corona

fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 11 april 2021 om 15:59

Openbaar vervoer na corona

Door de coronacrisis is een lange tijd veel minder gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Om de klappen op te vangen is de verleiding groot om het openbaar vervoer in de regio te versoberen. Er wordt gedacht om buslijnen minder vaak te laten rijden.

De ChristenUnie begrijpt dat de afname van reizigers dwingt tot keuzes. Maar we willen dat zoveel mogelijk inwoners toegang tot openbaar vervoer houden. Als er al een dienstregeling versoberd wordt, dan alleen bij lijnen waar ook alternatieven zijn. Vooral buslijnen in de ommelanden zijn wat ons betreft zeer kostbaar. Bij deze lijnen moet zeer terughoudend worden omgegaan met versoberen.

Het openbaar vervoer moet aantrekkelijk blijven voor mensen die hier vóór de pandemie gebruik van maakten. Daarom moeten de kaartjes niet duurder worden. Daarbij vinden we dat er een actieplan moet komen om reizigers weer te verleiden om met de bus of trein te reizen zodra dit weer kan.

Labels: