Spoorverbinding Stadskanaal

fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 30 juni 2021 om 13:46

Spoorverbinding Stadskanaal

Gert-Jan Segers en Pieter Grinwis brachten vrijdag 25 juni een werkbezoek aan station Veendam. Fredric Geijtenbeek gaf toelichting op het proces om een spoorverbinding met Stadskanaal te realiseren.

Jarenlang heeft de ChristenUnie steeds gepleit voor de reactivering van de oude spoorlijn naar Stadskanaal die nu alleen wordt gebruikt als museumspoorlijn. Ter illustratie toonde Geijtenbeek de foto die 10 jaar geleden werd gemaakt van Arie Slob, Stieneke van der Graaf en Henk Staghouwer die toen al vol passie pleitten voor deze verbinding.

De spoorverbinding van Veendam naar Stadskanaal zorgt dat de regio Zuid-Oost Groningen beter bereikbaar wordt. Dat is onmisbaar voor de toekomst van deze regio omdat het aantrekkelijk blijft om te wonen en te werken in de Veenkoloniën.

Voor de ChristenUnie is het belangrijk te blijven investeren in goede OV verbindingen zodat plaatsen zoals Stadskanaal en regio’s als de Veenkoloniën goed bereikbaar blijven. Wat ons betreft is de volgende stap dat deze verbinding wordt doorgetrokken naar Emmen en Twente door middel van de Nedersaksenlijn.

Labels: , , , ,