College Tour Groningen

De ChristenUnie gaat op Collegetour! Dat betekent bruisende bijeenkomsten met interessante sprekers, ook in jouw studentenstad. Maandag 20 februari vanaf 20.00u vindt de Collegetour in Groningen plaats met Stieneke van der Graaf en Don Ceder in het pand van N.S.G. We geven de leiding van de avond grotendeels uit handen want jouw vragen staan centraal!

Over de gasten

Stieneke van der Graaf is sinds 2007 lid van de Provinciale Staten van Groningen en sinds 2013 fractievoorzitter. Ze is een ervaren politica, die o.a. onderhandelaar was bij de vorming van het college van Gedeputeerde Staten, wat leidde tot de toetreding van de ChristenUnie tot de coalitie. Stieneke studeerde internationaal en Europees recht aan de Rijksuniversiteit Groningen en volgde de leergang Buitenlandse Betrekkingen aan het instituut Clingendael. Ze werkt als jurist bij een internationaal bedrijf dat zich richt op financiering van micro- en kleine bedrijven in ontwikkelingslanden en opkomende economieën.

Don studeerde rechten aan de VU en is momenteel eigenaar van een advocatenkantoor in Amsterdam. Als advocaat staat hij voornamelijk kwetsbare huishoudens bij. Voor dit werk is hij in 2014 genomineerd voor ‘Amsterdammer van het jaar’. Hij is o.a. adviseur bij enkele nationale en internationale organisaties die zich bezighouden met de bescherming van het ongeboren leven, alsook bestuurslid van de juristenvereniging Pro Vita.

Locatie

De sociëteit van N.S.G. bevindt zich aan de Hardewikerstraat 7, een zijstraat van de Oude Ebbingestraat. Als u vanuit het centrum de Oude Ebbingestraat afrijdt en de voorlaatste straat links pakt, dan ziet u gelijk de Hardewikerstraat aan uw rechterhand.

Contact

Heeft u vragen of opmerkingen over deze bijeenkomst? Neem dan contact met ons op via christenunie@ps-provinciegroningen.nl.