Gaswinning

Vragen over achterhouden van kritisch rapport

IMG_5341maandag 15 mei 2017 11:05 Eind maart werd geconcludeerd dat alle schades aan huizen aan de randen van het 'aardbevingsgebied' niet het gevolg konden zijn van aardbevingen door gaswinning. Nu blijkt dat deze claims waarschijnlijk ten onrechte zijn afgewezen. lees verder

Staten Groningen unaniem voor open proces schadeprotocol

Gas Groningen.pngwoensdag 19 april 2017 20:07 Provinciale Staten van Groningen vinden dat het nieuwe schadeprotocol voor aardbevingsschade door middel van een open overleg tot stand moet komen. Ook moeten de persoonlijke omstandigheden van mensen als uitgangspunt worden genomen. Een motie van de ChristenUnie daartoe werd vandaag unaniem door Provinciale Staten aangenomen. lees verder

ChristenUnie wil debat over het nieuw te vormen schadeprotocol

Aardbevingmaandag 17 april 2017 20:10 De ChristenUnie wil in Provinciale Staten spreken over het proces van totstandkoming van het nieuwe schadeprotocol en over de uitgangspunten voor het nieuwe protocol. De aankondiging van de Nationaal Coördinator Groningen, het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid en de reactie van de GBB na de brief van de minister van EZ vormen hier aanleiding toe. lees verder

Ook na schikking recht op waardevermeerdering

IMG_5341donderdag 30 maart 2017 11:00 De ChristenUnie vindt het onaanvaardbaar dat bewoners die een schikking treffen met het Centrum Veilig Wonen geen gebruik kunnen maken van de waardevermeerderingsregeling. lees verder

ChristenUnie wil dat provinciebestuur meer doet voor lokale aannemers

foto schadeherstel plaatsen van ankersmaandag 13 maart 2017 11:15 De ChristenUnie wil dat het Groninger provinciebestuur meer doet om te zorgen dat lokale aannemers herstel- en versterkingswerkzaamheden kunnen verrichten in het aardbevingsgebied. lees verder