Hoop voor Groningen

Bijeenkomst Hoop voor Groningen - donderdag 2 maart 2017

Uitnodiging Hoop voor Groningen

De aardbevingsproblematiek en de bevolkingskrimp hebben ingrijpende gevolgen voor de dorpen, buurten, gezinnen en inwoners van Noordoost-Groningen. Daarom is het van groot belang dat de kerken de boodschap van hoop juist nu in Groningen laten klinken!

Om die reden organiseert het Platform Kerk-en-Aardbeving in samenwerking met de ChristenUnie op donderdagavond 2 maart een bijeenkomst voor voorgangers, kerkelijk werkers, zorgverleners en iedereen die betrokken is bij de persoonlijke nood van Groningers als gevolg van gaswinning. Deze avond staat centraal op welke manier de kerk in Groningen de boodschap van hoop kan uitdragen en wat de kerken voor Groningen kunnen betekenen.

Om 20.00 wordt de avond geopend door dagvoorzitter Jako Jellema. U bent van harte welkom vanaf 19.30, er staat koffie en thee klaar. De avond duurt tot ongeveer 21.15. Hierna bent kunt u onder het genot van een drankje elkaar ontmoeten en de avond op informele wijze nabespreken.

Op deze pagina vindt u meer informatie overde sprekers en de locatie. Ook kunt u zich hiernaast aanmelden (zie rechter kolom).

Graag tot ziens op 2 maart!
Jitse van der Wal, voorzitter platform Kerk-en-Aardbeving
Stieneke van der Graaf, fractievoorzitter ChristenUnie provincie Groningen

Sprekers

Dagvoorzitter Jako Jellema

Jako is lid Evangelische gemeente Immanuël in Winschoten en doet onderzoek naar publieksparticipatie energieprojecten.

Liebrecht Hellema

is voorganger van de bapistengemeente in Appingedam. Hij komt in zijn werk mensen tegen die door de aardbevingen last hebben van geestelijke problemen

Stieneke van der Graaf

is kandidaat voor de ChristenUnie voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017. Zij is Statenlid (fractievoorzitter) in Groningen. Stieneke zet zich al jaren in om de inwoners van Groningen betere rechtpositie te geven en de rol van de NAM terug te dringen.

Koos IJzerman

woont in Appingedam en heeft aardbevingsschade aan zijn woning. Koos is initiatiefnemer van Baas over eigen huis, een actie om huiseigenaren zelf te laten kiezen wie hun huis versterkt.

Jitse van der Wal

is dominee in de gereformeerd-vrijgemaakte kerk. Sinds hij in 2012 in Appingedam predikant werd, wordt hij zowel persoonlijk als in zijn werk geconfronteerd met de gevolgen van de aardbevingen.

Centrum Kabzeël
Dijkstraat 77
9901 AP Appingedam

Het centrum is goed bereikbaar met de bus, trein of auto. U kunt parkeren aan onder andere de Molenhorn, Koningstraat, Kattendiep en Overdiep.

Contact

Heeft u vragen of opmerkingen over deze bijeenkomst? Neem dan contact met ons op via christenunie@ps-provinciegroningen.nl.