ChristenUnie wil debat over het nieuw te vormen schadeprotocol

Aardbevingmaandag 17 april 2017 20:10

De ChristenUnie wil in Provinciale Staten spreken over het proces van totstandkoming van het nieuwe schadeprotocol en over de uitgangspunten voor het nieuwe protocol. De aankondiging van de Nationaal Coördinator Groningen, het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid en de reactie van de GBB na de brief van de minister van EZ vormen hier aanleiding toe.

Zaterdag 15 april werd bekend dat de Groninger Bodem Beweging zich terug trekt uit het overleg over een nieuw schade-afhandelingsprotocol in reactie op de Kamerbrief van demissionair minister Henk Kamp van Economische Zaken.

Fractievoorzitter Stieneke van der Graaf: "De totstandkoming van een nieuw schadeprotocol zou een open proces moeten zijn waarbij ook de gedupeerde bewoners mee moeten kunnen praten. Het is teleurstellend om te moeten constateren dat de GBB zich genoodzaakt voelt zich terug te trekken uit het overleg omdat de uitkomst al lijkt vast te staan. Wat ons betreft wordt er alles aan gedaan om de GBB weer aan tafel te krijgen en dat het een open proces wordt."

De ChristenUnie heeft het debat mede namens SP en D66 aangevraagd voor de Statenvergadering van aanstaande woensdag,19 april.

Reacties op 'ChristenUnie wil debat over het nieuw te vormen schadeprotocol'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2017