ChristenUnie wil vergoeding voor schade muizenplaag

muizenplaagmaandag 16 februari 2015 23:39

De ChristenUnie in Provinciale Staten van Groningen wil dat landbouwbedrijven die schade lijden door de muizenplaag een vergoeding kunnen krijgen voor de geleden schade.

In de provincie Friesland woedt al enige tijd een muizenplaag. Deze plaag heeft zich uitgebreid naar de provincie Groningen. Veel landbouwbedrijven ondervinden schade van de muizenplaag. De ChristenUnie heeft hierover schriftelijke vragen aan het College van Gedeputeerde Staten gesteld.

De ChristenUnie wil weten om hoeveel schadegevallen het in de provincie Groningen gaat en of de provincie bereid is om de landbouwbedrijven financieel tegemoet te komen.

Fractievoorzitter Stieneke van der Graaf: “De getroffen landbouwbedrijven mogen niet tussen wal en schip vallen. Als er schade is dan moet die worden vergoed. Ik vraag het College om aan te sluiten bij de initiatieven die de provincie Friesland nu onderneemt, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening.”

> 2015