Nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie provincie Groningen

rinze en gerrit jan 1woensdag 01 november 2017 15:00

Gerrit Jan Steenbergen wordt het gezicht van de fractie van de ChristenUnie. Dit is de uitkomst van de fractievergadering van 31 oktober. Met het vertrek van Stieneke van der Graaf naar de Tweede Kamer kwam die functie vacant. Zij deed dit de afgelopen vier jaar.

De taken van het voorzitterschap binnen de fractie worden verdeeld tussen Rinze van der Born en Steenbergen.

"We vinden het belangrijk balans in het leven te houden. We hebben verantwoordelijkheden  in ons gezin, ons werk en de politiek. Met de verdeling van de taken van de fractievoorzitter verwachten we deze balans te kunnen behouden," aldus Steenbergen

Steenbergen zal in de Statenzaal de rol van fractievoorzitter op zich nemen. Hij zal ook woordvoerder zijn naar de media. Van der Born zal de rol als bestuurlijk voorzitter op zich nemen. Hij zal de fractie vertegenwoordigen bij het Presidium en is contactpersoon van de griffie en het bestuur. Tevens leidt hij de fractievergaderingen in goede banen.

Van der Born, 39 jaar, woont in Haren. Hij is marketing manager bij VNO-NCW MKB-Noord en sinds 2011 Statenlid:  "We denken dat dit een goede werkwijze is. De lijnen zijn kort. En als de één er niet is, kan de ander waarnemen."

De 47 jarige Steenbergen is Statenlid sinds 2013. Daarvoor was hij raadslid en fractievoorzitter van de ChristenUnie in Delfzijl.  Hij werkt als senior incassomedewerker bij een gerechtsdeurwaarder.

> 2017