Provincie verleent € 20.000,- subsidie aan Stichting Present

presentdonderdag 26 april 2012 13:33

De provincie Groningen heeft € 20.000,00 subsidie verleend aan Stichting Present Nederland voor het opzetten van Present-afdelingen in de provincie. ChristenUnie-Statenlid Stieneke van der Graaf was uitgenodigd te spreken bij de oprichtingsbijeenkomst van een Present-afdeling in de regio Delfzijl, Eemsmond, Appingedam en Loppersum.

Stichting Present wil een beweging op gang brengen in de samenleving, waarbij meer mensen het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien. De projecten bestaan uit directe praktische hulp aan kwetsbare mensen en buurten. De stichting werkt met vrijwilligers en professionals en slaat een brug tussen mensen die iets voor een ander willen betekenen en mensen die hulp en ondersteuning nodig hebben.

“Ik ben een enthousiast pleitbezorger van Present, die sociale samenhang in de samenleving en de zorg voor elkaar bevordert, en empowerment van kwetsbare mensen stimuleert. Dat allemaal passend bij de huidige tijd en de vrijwilligers van nu. Ik hoop dat met deze steun vanuit de provincie veel mooie projecten mogen worden uitgevoerd,” aldus ChristenUnie-Statenlid Stieneke van der Graaf.

Mede op initiatief van de ChristenUnie heeft de provincie Groningen een budget gericht op armoedebestrijding. De ChristenUnie is heel blij dat uit dit budget een substantiële bijdrage aan Stichting Present kan worden verleend.

Klik hier voor de website van Stichting Present.