ChristenUnie-Statenlid Stieneke van der Graaf in jongerenfilm provincie

woensdag 04 juli 2012 23:07

Kom maar op! Dat is de titel van een filmpje dat de provincie Groningen speciaal voor jongeren heeft gemaakt. In het filmpje wordt uitgelegd hoe de provincie werkt en dat de provincie zich onder andere bezighoudt met energie, leefbaarheid en openbaar vervoer.

Een van de spelers in het filmpje is Stieneke van der Graaf, Statenlid voor de ChristenUnie. Ze legt uit hoe belangrijk het is te investeren in duurzame manieren om energie op te wekken en neemt de kijkers mee naar het windmolenpark in de Eemshaven. Stieneke: ‘Zo is er ook in de toekomst voldoende stroom om je mobieltje op te laden.’

Met het filmpje wil de provincie Groningen jongeren interesseren voor het bestuur van de provincie. Het filmpje wordt gebruikt bij lessen in de klas en bij schoolbezoeken van jongeren aan het provinciehuis. Ze worden opgeroepen mee te denken over dingen die voor hen belangrijk zijn. ‘Dus als je daar ideeën over hebt, dan horen we dat graag.’

Kijk voor meer informatie op: http://www.provinciegroningen.nl/uitvoering/wonen-en-welzijn/trendteam/

> 2012