ChristenUnie en docenten Gomarus geven taal een stem.

woensdag 05 september 2012 20:00

“Ik dacht altijd dat het wel mee valt als je laaggeletterd bent. Dan lees je toch geen boek? Maar nu ik jullie gehoord heb, besef ik pas hoeveel impact het heeft als je niet goed kunt lezen. En hoe iemand in een isolement terecht kan komen”, aldus ChristenUnie Tweede-Kamerkandidaat Herman Wegter op bezoek bij het Gomarus College in Zuidhorn.

Deze week fietsen CU-kandidaat-Tweede-Kamerleden met docenten van het Gomarus College langs een aantal locaties om met elkaar in gesprek te gaan over laaggeletterdheid.  Nederland telt anderhalf miljoen mensen boven 16 jaar die moeite hebben met lezen en schrijven.  Deze week is het  de week van de alfabetisering met als motto Geef taal een stem.  Omdat het Gomarus College op al haar scholen intensief met taal in de vakken bezig is, zijn medewerkers met de CU vertegenwoordigers op de fiets in gesprek gegaan.  Docenten worden regelmatig geconfronteerd met laaggeletterheid. Docent De Ruijter noemde een voorbeeld van een klas waarbij de taalvaardigheid zo laag is dat een leerling met dyslexie vergeleken met de anderen nog goed af is.

Persbericht van Gomarus College - Groningen, 5 september 2012

Reacties op 'ChristenUnie en docenten Gomarus geven taal een stem.'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2012