ChristenUnie: Duidelijkheid treintarieven erg belangrijk

9292-Logo-Featuredzaterdag 29 december 2012 19:34

De ChristenUniefractie heeft schriftelijke vragen gesteld aan het provinciebestuur over de tarieven van de treinreizen in de provincie.

Uit onderzoek van RTVNoord is gebleken dat er bij treinreizen van Arriva een prijsverschil is tussen de prijzen op internet en op het station. Op de website van de NS, op 9292.nl en bij het gebruik van de OV-chipkaart worden verschillende prijzen gehanteerd voor precies dezelfde treinreis. Dit komt doordat op ns.nl en op 9292.nl de prijs op een verkeerde manier wordt berekend.

De ChristenUnie vindt juiste informatie over de reis en prijs belangrijk voor de betrouwbaarheid van het openbaar vervoer. 'Het is onbestaanbaar dat er verschillende tarieven worden gebruikt', aldus fractievoorzitter Henk Staghouwer, 'Dit moet zo snel mogelijk uit de wereld.' De fractie heeft aan het provinciebestuur gevraagd wanneer de prijzen op internet weer juist zullen zijn en hoe ervoor gezorgd wordt dat deze informatie correct en volledig blijft.

De schriftelijke vragen kunt u lezen in onderstaand document.

schriftelijke vragen tarieven regionaal spoor114,3 kBapplication/pdfdownload

> 2012