Vragen over achterhouden van kritisch rapport

IMG_5341maandag 15 mei 2017 11:05

Eind maart werd geconcludeerd dat alle schades aan huizen aan de randen van het 'aardbevingsgebied' niet het gevolg konden zijn van aardbevingen door gaswinning. Nu blijkt dat deze claims waarschijnlijk ten onrechte zijn afgewezen.

Het gaat om de claims van ruim 1600 gedupeerde bewoners die werden  afgewezen. Schades variëren van een paar duizend euro tot een paar ton.

Donderdag 11 mei bleek dat de Technische commissie bodem beweging (Tcbb) in februari in een brief aan de minister van Economische Zaken ferme kritiek heeft geuit op de gebruikte onderzoeksmethode en de conclusies in twijfel trekt. De speciaal ingestelde begeleidingscommissie van het onderzoek naar schades in het buitengebied heeft bewust de negatieve uitspraak van de Tcbb over het bureau Witteveen+Bos verzwegen.  De ChristenUnie stelt over deze kwestie Schriftelijke Vragen aan het College.

"Ik vind het ongelooflijk dat de brief is achtergehouden, gedupeerde bewoners hebben recht op deze informatie. Waarom mochten zij hier niet van weten? Iedereen die kennis had van het kritische rapport heeft behoorlijk wat uit te leggen. Als je vertrouwen wilt opbouwen moet je open zijn," aldus fractievoorzitter Stieneke van de Graaf.

De Schriftelijke Vragen kunt u hieronder aanklikken om te bekijken.

TitelBestandsgrootteMIME-type
SV CU over rapport Tcbb36,6 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Reacties op 'Vragen over achterhouden van kritisch rapport'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2017