Laat Wunderline ook in Hoogezand-Sappemeer stoppen

Arriva_Wiederline_Trainwoensdag 06 december 2017 09:08

De ChristenUnie in Provinciale Staten vindt het belangrijk dat de trein die van Groningen naar Bremen gaat rijden ook in Hoogezand-Sappemeer stopt.

Vorige week bespraken Provinciale Staten van Groningen het voorstel van het provinciebestuur om verder te gaan met de plannen voor de snelle treinverbinding tussen Groningen en Bremen. Het komende jaar worden vier alternatieven verder uitgewerkt.

Volgens ChristenUnie-Statenlid Fredric Geijtenbeek is de Wunderline van groot belang voor Groningen en Niedersaksen in economisch, toeristisch en cultureel opzicht en moeten veel mensen van deze treinverbinding gebruik van kunnen maken. Daarom ziet de provinciale ChristenUnie graag dat de Wunderline ook stopt op station Hoogezand-Sappemeer.

Geijtenbeek: “Bij twee van de vier alternatieven rijdt de Wunderline Hoogezand-Sappemeer voorbij, terwijl bij kleinere plaatsen wel wordt gestopt. De ChristenUnie heeft duidelijk gemaakt dat een alternatief mét stop op Hoogezand-Sappemeer onze sterke voorkeur heeft.”

Reacties op 'Laat Wunderline ook in Hoogezand-Sappemeer stoppen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.