Bezoek Tweede Kamerlid Carla Dik - Faber

carla schudt campingwoensdag 18 april 2018 17:05

In de afgelopen jaren hebben verschillende organisaties zich ingezet om inwoners van het bevingsgebied te steunen en op te komen voor hun belangen.

Begin dit jaar kwam het kabinet eindelijk met het besluit de problemen bij de oorzaak aan te pakken: De gaswinning wordt afgebouwd naar nul in uiterlijk 2030.

Namens de ChristenUnie is Carla Dik - Faber woordvoerder over dit onderwerp. Ze was afgelopen vrijdag in onze provincie. "Ik ben hier om organisaties te bedanken. Iedere keer weer mensen op de been brengen en het bevingsprobleem weer onder de aandacht brengen. En ik ben hier om te luisteren waar jullie tegenaan lopen."

Samen met Gerrit Jan Steenbergen bracht ze een bezoek aan verschillende organisaties, maar ook aan 'gewone mensen', die zich sterk maken voor de Groningers. Deze dag waren dat Groninger Bodem Beweging, Stut & Steun, Platform Kerk & Aardbeving en Krewerd Sterk.

Daarnaast waren er gesprekken met mensen die initiatief hebben genomen om zelf de leefbaarheid van het dorp 't Zandt te verbeteren: Landgoed de camping. Ook werd een bezoek gebracht aan de energiecoöperatie 'Zonnedorpen' die 1500 zonnecellen plaatst, die energie leveren voor 90 huishoudens in de omgeving.

Bekijk hier een korte impressie van de dag.

De foto's werden gemaakt door Jan Peter Mulder en Jos Schaafsma

Reacties op 'Bezoek Tweede Kamerlid Carla Dik - Faber'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2018