Geef uw mening over aardgasloos wonen

gasloze-kaartwoensdag 13 juni 2018 12:37

Provinciale Staten willen graag weten hoe inwoners van Groningen denken over de verschillende maatregelen die mogelijk zijn om huizen aardgasloos te maken. Voor Statenleden is dit een belangrijke bron van informatie die ze kunnen gebruiken bij debatten over energietransitie waar de overgang naar aardgasloos wonen onderdeel van uitmaakt. Waar moet de provincie volgens inwoners van de provincie Groningen op inzetten bij de overgang naar aardgasloos wonen? Provinciale Staten van Groningen nodigen inwoners uit om hun mening hierover te geven. Dit kan tot en met 15 juni 2018 via de website www.kiesvoorgroningen.nl Met dit initiatief willen de Staten van Groningen op een laagdrempelige manier inwoners de gelegenheid bieden om ook online een mening te geven en in gesprek te gaan met Statenleden.

Op de website www.kiesvoorgroningen.nl kunt u per woningtype aangeven waar de provincie op moet inzetten bij de overgang naar aardgasloos wonen en wat u daarin belangrijk vindt. Er worden verschillende maatregelen getoond ter vervanging van aardgas zodat men een beeld krijgt van de mogelijkheden om een woning aargasloos te maken. In de periode waarin de website is opengesteld (5 juni t/m 15 juni 2018) zullen Statenleden ook regelmatig aanwezig zijn op het digitale platform om te reageren op geplaatste reacties en zo nodig een aanvullende vraag te stellen.

Wat wordt er met uw mening gedaan? Alle Statenleden kunnen binnengekomen reacties lezen en deze gebruiken als inspiratiebron tijdens debatten over energietransitie. De Staten vinden het belangrijk te weten hoe inwoners aankijken tegen de mogelijkheden die er zijn om woningen aardgasloos te maken. Statenleden kunnen de reacties van inwoners meenemen in de politieke discussies over energietransitie waar de overgang naar aardgasloze woningen onderdeel van uitmaakt. Het eerst volgende moment zal zijn tijdens de commissievergadering die op 20 juni plaatsvindt en tijdens de Statenvergadering van 4 juli waar de voorjaarsnota op de agenda staat.

Reacties op 'Geef uw mening over aardgasloos wonen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2018