Henk Staghouwer beoogd lijsttrekker voor ChristenUnie

banner henkdinsdag 04 september 2018 13:12

Henk Staghouwer is beoogd lijsttrekker van de ChristenUnie bij de Statenverkiezing in maart 2019.

"Met Henk Staghouwer kiezen we voor ervaring, deskundigheid en continuïteit", aldus het provinciaal bestuur van ChristenUnie Groningen. Het bestuur volgt hiermee het advies op van de selectiecommissie.

De kandidatenlijst wordt op 18 oktober aan de leden en het bestuur voorgelegd. Dan heeft de partij haar ledenvergadering waarbij ook het concept verkiezingsprogramma voorligt. Staghouwer (56) is sinds mei 2013 gedeputeerde namens de ChristenUnie in het Groninger provinciebestuur. Hij is verantwoordelijk voor landbouw en visserij, natuur en landschap, water, wadden en waddenfonds, grondbeleid en internationalisering. Ook cultuur en het project Wunderline heeft hij in portefeuille.

Henk Staghouwer: “De kandidatuur voor het lijsttrekkerschap ervaar ik als een grote uitdaging die veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt. De komende Statenverkiezingen zijn in meer dan één opzicht van groot belang. Er worden niet alleen Statenleden gekozen voor de provincie, de uitslag heeft ook gevolgen voor de samenstelling van de Eerste Kamer.”

De ChristenUnie heeft vier zetels in Provinciale Staten. De partij maakt in Groningen inmiddels zes jaar deel uit van de coalitie en heeft de ambitie om de volgende periode opnieuw deel uit te maken van het dagelijks bestuur van de provincie. Bij de komende statenverkiezingen hoopt de ChristenUnie dat de gestage groei zal doorzetten en dat de vijfde zetel in zicht komt.

Reacties op 'Henk Staghouwer beoogd lijsttrekker voor ChristenUnie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2018

december