ChristenUnie: zet alles op alles om overlast buslijn 73 tegen te gaan.

bannerfredricdonderdag 01 november 2018

De ChristenUnie in de provincie Groningen stelt schriftelijke vragen aan het provinciebestuur over de overlast van veiligelanders in buslijn 73. Vandaag werd bekend dat de ondernemingsraad van Qbuzz overweegt om chauffeurs op te roepen de bushaltes bij het AZC te boycotten vanwege de overlast.

De ChristenUnie vindt dat voorkomen moet worden dat mensen die afhankelijk zijn van deze buslijn en inwoners van Ter Apel de dupe worden van de overlastgevers. Daarom vraagt de partij aan het provinciebestuur wat er is gedaan aan de overlast en welke mogelijkheden er verder nog zijn om overlast tegen te gaan.

ChristenUnie-Statenlid Fredric Geijtenbeek: “Buschauffeurs en hun passagiers in onze provincie moeten veilig zijn in de bus. Dat mag absoluut niet in het geding zijn. De buslijn naar het asielzoekerscentrum en naar de gevangenis in Ter Apel is ontzettend belangrijk voor vluchtelingen en bezoekers die afhankelijk zijn van openbaar vervoer. Wij vinden dat alles op alles moet worden gezet voor een veilig voortbestaan van deze verbinding.”