ChristenUnie: 'verbeter openbaar vervoer grensregio'

Qbuzz_3025,_Groningen_CS_(9293883431)woensdag 09 november 2016 14:04

De ChristenUnie Statenfractie van Groningen wil dat het makkelijker wordt om vanuit de grensregio met het openbaar vervoer naar Duitsland te reizen. De partij stelde dit punt vandaag in Provinciale Staten aan de orde.

Volgens de ChristenUnie zijn er nu maar weinig mogelijkheden om met de trein of bus naar Duitsland te reizen terwijl in Duitsland veel kansen liggen op het gebied van werk of stage. Het verbeteren van deze verbindingen zou werkgelegenheid over de grens beter bereikbaar kunnen maken.

'Het is belangrijk dat werk goed bereikbaar is, aldus ChristenUnie-Statenlid Gerrit Jan Steenbergen. 'Daar hebben niet alleen de Groningers die al werk in Duitsland hebben, maar ook de inwoners van de grensregio die op zoek zijn naar werk baat bij.'

De provincie Groningen doet momenteel samen met de Duitse deelstaat Niedersachsen onderzoek naar de economische kansen aan beide zijden van de grens. Het provinciebestuur wil de wens van de ChristenUnie een plaats geven in het verbeteren van de treinverbinding naar Duitsland en de voorbereidingen voor een nieuwe busconcessie per 2019.

Foto:Alfenaar from Alphen aan den Rijn, Netherlands - Qbuzz 3025, Groningen CS, CC BY-SA 2.0

Archief > 2016