Weblogs van Henk Staghouwer, ChristenUnie gedeputeerde

Welkom Carola!

praten over weilandenwoensdag 08 november 2017 11:52 Laatst was ik op bezoek bij Jaap Dun, een ambitieuze jonge boer uit Musselkanaal uit een generatie van akkerbouwers. Een tijd geleden vroeg Jaap zich tijdens het besproeien van zijn aardappels af ... lees verder

Kon minder

csm_Broedeiland_bij_de_Eemshaven_108a49d49fmaandag 11 september 2017 11:58 De eerste burger op een broedeiland. Goed, de vergelijking met de maanlanding van 1969 is wat vergezocht, maar bijzonder was het wel, om vorige week als eerste burger voet te zetten op het broedeiland bij de Eemshaven. Rijkswaterstaat legt dit eiland in onze opdracht aan als broedplaats voor sterns en als hoogwatervluchtplaats voor steltlopers. lees verder

Plakoksels

csm_Stieneke-van-deWal-overhandigt-haar-inventarisatiedinsdag 25 juli 2017 11:51 Ik dacht inmiddels aardig ingeburgerd te zijn op het gebied van natuur en landschap, maar dat bomen ook last kunnen hebben van plakoksels wist ik niet. Een tak groeit in dat geval niet normaal aan de boom, maar plakt tegen de stam aan. Stieneke van der Wal van NoorderErf bracht het fenomeen ter sprake tijdens een bezoek aan de familie Westerhuis in Usquert. lees verder