Berichten geschreven door Margriet Donker - van der Vinnne

1. john deere.JPG
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 1 oktober 2020

Vragen bij advies over schadeherstel mestkelders

De Statenfractie van de ChristenUnie Groningen heeft vragen gesteld over het rapport dat het Panel Mestkelders in opdracht van Instituut Mijnbouwschade (IMG) heeft opgesteld. Hierin wordt geadviseerd dat bij schade aan mestkelders niet de daadwerkelijke schade aan de mestkelder vergoed zal worden.

2. huisarts 4.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 22 september 2020

Vragen over minder nachtelijke visite-auto's van Doktersdienst Groningen

De Statenfractie van de ChristenUnie heeft vragen gesteld over een proef van de Doktersdienst Groningen om 's nachts met een visite-auto minder te rijden en de brandbrief die huisartsen in de regio Appingedam-Delfzijl hierover naar de Doktersdienst Groningen gestuurd hebben.

3. zoutwinning.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 17 juni 2020

Winningsplan Nedmag bij Veendam

Vandaag kunnen we input geven aan GS voor het indienen van een zienswijze op het ontwerp-instemmingsbesluit winningsplan NedMag. We kennen deze werkwijze van het input geven op het winningsbesluit voor wat betreft gaswinning. Qua tijdsdruk kunnen we het ook met dat dossier vergelijken. Ook hier zien we dat we in heel korte tijd iets kunnen vinden van dit besluit. Het doet geen recht aan de impact die de uitwerking van deze plannen heeft, impact op mens en milieu.

Labels:

4. magnolia pasen 1.jpg

Aanpassen aan corona

Vanwege de corona-uitbraak ziet ons werk voor de Provinciale Staten er ineens heel anders uit. We vergaderen niet meer fysiek, leggen geen werkbezoeken af en gaan niet naar informatiebijeenkomsten. Achter de schermen wordt zoveel mogelijk doorgewerkt, er wordt gezocht naar manieren om zowel de commissie-vergaderingen als de Stateninformatiedagen door te laten gaan. Verder wordt gekeken hoe de beraadslagingen en besluitvormingen van Provinciale Staten toch democratisch en openbaar door kunnen gaan. Op de website www.provinciegroningen.nl kunt u hier meer informatie over vinden.

5. handen schudden 2.jpg

Werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild

Samen met de Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Stieneke van der Graaf bracht onze fractie een werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild. Carla en Stieneke lieten zich uitgebreid informeren over wat zij in Den Haag kunnen doen om te zorgen voor een vitaal dorpsleven in Groningen.

6. klik hier voor film.png
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 12 februari 2020

Bezoek Gezondheidsplein Molenberg Delfzijl

Samen met raadsleden van Delfzijl, Loppersum en Appingedam bracht onze fractie een bezoek aan Gezondheidsplein Molenberg in Delfzijl. In dit voormalig postkantoor zijn nu verschillende zorgaanbieders gehuisvest. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat zorg bereikbaar blijft voor inwoners van de regio.

7. MulderFotografie-20

Extra geld voor geestelijke verzorgers in het bevingsgebied

ChristenUnie is blij met het extra geld, 250.000 Euro, dat Minister Hugo de Jonge uittrekt voor geestelijke gezondheidszorg aan mensen in Groningen die met problemen kampen door de aardbevingen in het gebied. De kwart miljoen komt bovenop het geld dat het kabinet eerder al beschikbaar stelde.

8. huisarts 4.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 21 januari 2020

Motie aandacht huisartsen in Zuid-Oost Groningen

In de Tweede Kamer werd vanmiddag een motie van Carla Dik-Faber met algemene stemmen aangenomen.  Hierin vraagt ze de regering om zich in te spannen voor het duurzaam borgen van de beschikbaarheid en bereikbaarheid van huisartsenzorg in Drenthe en Zuidoost-Groningen.

9. huisarts 4.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 18 december 2019

Aandacht voor voldoende huisartsen in Groningen

Er is een toenemend tekort aan huisartsen, met name in de dorpen op het platteland. Volgens de ChristenUnie is de huisarts een basisvoorziening voor de leefbaarheid van het landelijk gebied.

10. huisarts 4.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 25 juli 2019

Zorgen over beschikbaarheid huisartsen in Oost Groningen tijdens vakantieperiode

De continuïteit van huisartsenzorg in Oost Groningen is in vakantieperiodes in het geding.

Zijn er mogelijkheden voor een betere spreiding en beschikbaarheid van huisartsenzorg in Oost Groningen en de hele provincie?

Labels: