Berichten geschreven door Rinze van der Born

1. fietsberg groningen
    Door Rinze van der Born op 7 juli 2021

Onderzoek naar Groningse ‘fietsberg’

De Provinciale Statenfracties van ChristenUnie en D66 in Groningen hebben bij de bespreking van de Kadernota voorgesteld te onderzoeken welke voormalige vuilstortplaatsen in de provincie geschikt gemaakt kunnen worden voor fietsers en wandelaars. Uit het onderzoek moet onder meer blijken in hoeverre de bodemlagen van de ‘afvalbergen’ hiervoor geschikt zijn en of er draagvlak bestaat onder omwonenden en ondernemers.

2. SunPark 12
    Door Rinze van der Born op 7 juni 2021

Geen dwangarbeid bij productie zonnepanelen

De provinciale fractie van de ChristenUnie heeft in Groningen een motie ingediend waarin het provinciebestuur wordt opgeroepen om zo spoedig mogelijk te onderzoeken op welke manieren er eisen gesteld kunnen worden aan de partijen die duurzame energieprojecten in de provincie Groningen realiseren om dwangarbeid in productieketens te voorkomen.

3. plexiglas-corona-scherm-transparant.jpg
    Door Rinze van der Born op 5 juni 2020

Provinciale tegemoetkoming coronakosten voor mkb hard nodig

De provincie Groningen stelt geld beschikbaar voor bedrijven die hebben geïnvesteerd om te kunnen voldoen aan de nieuwe richtlijnen van de anderhalvemetereconomie. Begin mei stelde de Statenfractie van de ChristenUnie het provinciebestuur voor zo’n regeling in het leven te roepen.

4. wielrennen zonsondergang.jpg
    Door Rinze van der Born op 18 december 2019

Veilig fietsen voor iedereen!

Wielrennen wordt steeds populairder en in Groningen helemaal’ kopte het Dagblad van het Noorden in juni dit jaar. En dat klopt, volgens onderzoek van sportkoepel NOC*NSF behoort sportief fietsen, waaronder wielrennen valt, de laatste jaren tot één van de snelst stijgende sporten in Nederland. In 2018 waren er al ruim 1,2 miljoen sportfietsen in Nederland.

Labels: , ,

5. foto cultuur 2.jpg
    Door Rinze van der Born op 13 november 2019

Motie voor uitbreiding jaarlijkse vrijwilligersprijs

Statenlid Rinze van der Born diende samen met CDA en VVD een motie in waarin opgeroepen wordt jaarlijks een vrijwilligersprijs toe te kennen aan een vrijwilligersinitiatief uit de cultuursector

6. fair-trade-provincie.png
    Door Rinze van der Born op 3 juli 2019

Fairtrade provincie

We willen dat Groningen een Fairtrade provincie wordt. De provincie moet fairtrade inkopen en ook gemeenten zouden hun medewerking moeten verlenen.