Blogs per auteur

1. magnolia pasen 1.jpg

Aanpassen aan corona

Vanwege de corona-uitbraak ziet ons werk voor de Provinciale Staten er ineens heel anders uit. We vergaderen niet meer fysiek, leggen geen werkbezoeken af en gaan niet naar informatiebijeenkomsten. Achter de schermen wordt zoveel mogelijk doorgewerkt, er wordt gezocht naar manieren om zowel de commissie-vergaderingen als de Stateninformatiedagen door te laten gaan. Verder wordt gekeken hoe de beraadslagingen en besluitvormingen van Provinciale Staten toch democratisch en openbaar door kunnen gaan. Op de website www.provinciegroningen.nl kunt u hier meer informatie over vinden.

2. handen schudden 2.jpg

Werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild

Samen met de Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Stieneke van der Graaf bracht onze fractie een werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild. Carla en Stieneke lieten zich uitgebreid informeren over wat zij in Den Haag kunnen doen om te zorgen voor een vitaal dorpsleven in Groningen.

3. in-gesprek-met- Groningen.png
    mouw.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 28 februari 2020

In gesprek met Gert-Jan Segers

Gert-Jan Segers gaat graag met u in gesprek over de toekomst van Nederland. Wat zijn de komende jaren de belangrijkste kwesties voor ons land? Hoe kunnen we samen leven met tijd en aandacht voor elkaar?

4. klik hier voor film.png
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 12 februari 2020

Bezoek Gezondheidsplein Molenberg Delfzijl

Samen met raadsleden van Delfzijl, Loppersum en Appingedam bracht onze fractie een bezoek aan Gezondheidsplein Molenberg in Delfzijl. In dit voormalig postkantoor zijn nu verschillende zorgaanbieders gehuisvest. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat zorg bereikbaar blijft voor inwoners van de regio.

5. MulderFotografie-20

Extra geld voor geestelijke verzorgers in het bevingsgebied

ChristenUnie is blij met het extra geld, 250.000 Euro, dat Minister Hugo de Jonge uittrekt voor geestelijke gezondheidszorg aan mensen in Groningen die met problemen kampen door de aardbevingen in het gebied. De kwart miljoen komt bovenop het geld dat het kabinet eerder al beschikbaar stelde.

6. huisarts 4.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 21 januari 2020

Motie aandacht huisartsen in Zuid-Oost Groningen

In de Tweede Kamer werd vanmiddag een motie van Carla Dik-Faber met algemene stemmen aangenomen.  Hierin vraagt ze de regering om zich in te spannen voor het duurzaam borgen van de beschikbaarheid en bereikbaarheid van huisartsenzorg in Drenthe en Zuidoost-Groningen.

7. huisarts 4.jpg
    Door Margriet Donker - van der Vinnne op 18 december 2019

Aandacht voor voldoende huisartsen in Groningen

Er is een toenemend tekort aan huisartsen, met name in de dorpen op het platteland. Volgens de ChristenUnie is de huisarts een basisvoorziening voor de leefbaarheid van het landelijk gebied.

8. wielrennen zonsondergang.jpg
    rinze van der born blog.png
    Door Rinze van der Born op 18 december 2019

Veilig fietsen voor iedereen!

Wielrennen wordt steeds populairder en in Groningen helemaal’ kopte het Dagblad van het Noorden in juni dit jaar. En dat klopt, volgens onderzoek van sportkoepel NOC*NSF behoort sportief fietsen, waaronder wielrennen valt, de laatste jaren tot één van de snelst stijgende sporten in Nederland. In 2018 waren er al ruim 1,2 miljoen sportfietsen in Nederland.

Labels: , ,

9. boeren protest crop.jpg
    GJ Steenbergen blog.png
    Door Gerrit Jan Steenbergen op 18 december 2019

Akkoord PAS

Er is de afgelopen maanden veel gesproken over het stikstof. Met resultaat. Maar er moet ook nog veel gebeuren.

Labels:

10. Damsterdiep
    Fredric Geijtenbeek blog.png
    Door Fredric Geijtenbeek op 13 november 2019

Klimaatakkoord

De Provinciale Staten spraken vandaag over het klimaatakkoord. De ChristenUnie is blij dat we met dit akkoord verantwoordelijkheid nemen.
    We geloven dat het onze taak is om goed te zorgen voor de schepping. Met de overtuiging dat God zelf ook altijd zal blijven zorgen voor wat Hij ooit begonnen is!

We nodigen u uit om te lezen wat we in de Statenvergadering over dit onderwerp hebben gezegd: