Maak zorg dichtbij beter mogelijk

bezoekStGewoonBijzonder4woensdag 13 juli 2016 09:57

Kamerlid Carla Dik van de ChristenUnie bracht afgelopen dinsdag een bezoek aan de gemeenten Eemsmond en Delfzijl. Samen met Statenlid Hilma Oudman liet zij zich informeren over het zorgaanbod in Noordoost-Groningen.

Dik bezocht in Uithuizen het project van Stichting Gewoon Bijzonder op de Koning Willem-Alexanderschool. Hier krijgen twee meervoudig gehandicapte kinderen alle zorg die zij nodig hebben op de school bij hen in de wijk, tussen de andere kinderen uit de buurt die daar naar school gaan. Daarnaast bracht het ChristenUnie-Kamerlid een bezoek aan woonzorgcentrum Hunsingoheerd, waar zij sprak met bewoners en de cliëntenraad, en bezocht zij het Delfzichtziekenhuis in Delfzijl.

Carla Dik benadrukte bij haar bezoek het belang van de nabijheid van gepaste zorg. Mensen die afhankelijk zijn van zorg moeten daar namelijk steeds verder voor reizen. De ChristenUnie wil dat de nodige zorg waar mogelijk dichtbij gekregen kan worden en dat regelgeving daar ruimte toe biedt.

De foto's van het bezoek kunt u hier bekijken.

> 2016