ChristenUnie deelt ‘pluspunt’ uit aan zorginstellingen Stad

pluspuntermaandag 20 februari 2017 22:50

Stieneke van der Graaf en Inge Jongman, de Groningse kandidaat/Kamerleden voor de ChristenUnie, hebben vandaag Overstag en De Opstap uit de stad Groningen genomineerd als ‘pluspunt’ uit de regio. Dit is onderdeel van de ChristenUnie-campagne ‘Pluspunten van het Noorden’. Beide instanties maken hierbij kans op € 1000,-.

De Opstap is een logeerhuis voor mensen die na een opname in het ziekenhuis verder moeten herstellen, maar zich thuis nog niet zelfstandig kunnen redden. Ook mensen die hun mantelzorger tijdelijk willen ontlasten zijn er welkom.

Overstag is een vernieuwende organisatie die zich bezighoudt met de moeilijkste vraagstukken rond multi-problem groepen en individuele jongeren in de leeftijd van 15 t/m 27 jaar. Jongeren met een te grote hulpvraag voor reguliere hulpverlening kunnen hier terecht.

“Mooie voorbeelden van mensgerichte en onconventionele zorg”
Stieneke van der Graaf, nummer 6 op de kandidatenlijst en fractievoorzitter ChristenUnie Provinciale Staten: “Overstag en De Opstap zijn mooie, onconventionele initiatieven waarbij zorg dichtbij de mensen staat. Ik ben erg onder de indruk hoe ze hier werken. De zorg is echt dichtbij mensen georganiseerd, dat is ook wat we als ChristenUnie stimuleren.”

Inge Jongman, nummer 35 op de kandidatenlijst en fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Groninger gemeenteraad: “We mogen er trots op zijn dat we in de stad zulke organisaties hebben, inspirerende voorbeelden van zorgorganisaties. Initiatieven die we graag aan de rest van Nederland laten zien!”

Pluspunten van het Noorden
De ChristenUnie gelooft in de kracht van de regio en heeft de campagne ‘Ruimte voor de Regio’ gelanceerd waar pluspunten aangedragen kunnen worden. Dit is een project, activiteit, organisatie die goed werk verzet voor Noord-Nederland. De winnaar ontvangt € 1.000,- om het project verder te ontwikkelen.

Bezoek aan zorginstellingen
Vandaag bracht een delegatie van de ChristenUnie, waaronder Stieneke van der Graaf en Inge Jongman, diverse bezoeken aan zorginstellingen in Groningen. Naast De Opstap en Overstag werden ook Zorggroep Groningen en het WIJ-team Oosterpark bezocht.

> 2017

december