ChristenUnie wil dat provinciebestuur meer doet voor lokale aannemers

foto schadeherstel plaatsen van ankersmaandag 13 maart 2017 11:15

De ChristenUnie wil dat het Groninger provinciebestuur meer doet om te zorgen dat lokale aannemers herstel- en versterkingswerkzaamheden kunnen verrichten in het aardbevingsgebied.

Lokale aannemers in het aardbevingsgebied hebben weinig kans op opdrachten omdat het Centrum Veilig Wonen opdrachten voor herstel en versterking maar aan een selecte groep aannemers gunt. De Statenfractie van de ChristenUnie stelde dit begin februari aan de kaak en vroeg om opheldering. Het provinciebestuur zegt in een reactie de signalen te herkennen en heeft deze voorgelegd aan het CVW en de Nationaal Coördinator Groningen. De ChristenUnie vindt dit onvoldoende en wil dat de provincie aandringt op een onderzoek van de NCG.

“Het provinciebestuur herkent de signalen en zorgen dat lokale aannemers onvoldoende toegang hebben tot werkzaamheden in het aardbevingsgebied, maar doet er vervolgens weinig aan”, aldus fractievoorzitter Stieneke van der Graaf. “Lokale aannemers zijn volledig afhankelijk van het Centrum Veilig Wonen die het geld beheert, het werk verdeelt en vaak ook nog eens te laat uitbetaalt. Kleine lokale aannemers moeten een eerlijke kans krijgen op toegang tot het werk in het aardbevingsgebied.”

Hieronder kunt u de link aanklikken om de Schriftelijke Vragen te bekijken.

Gekoppelde documenten
TitelBestandsgrootteMIME-type
SV aanvullend lokale aannemers31,3 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Reacties op 'ChristenUnie wil dat provinciebestuur meer doet voor lokale aannemers'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2017

december