OV-jaarabonnement scholieren goedkoper dankzij ChristenUnie

bus groningenwoensdag 31 mei 2017 13:10

Vanaf morgen zijn de ov-jaarabonnementen voor scholieren 5% goedkoper in Groningen en Drenthe. Zo wordt het betaalbaarder om met de bus of trein naar school te gaan.

Veel jongeren in de provincie Groningen gaan met het openbaar vervoer naar school. Ouders zijn soms meer dan €1000 per jaar per kind kwijt aan de kosten van deze reizen. Omdat de provincie Groningen vanaf 1 juni de prijzen van jaarabonnementen voor scholieren met 5% verlaagt, zijn ouders met kinderen die het hele jaar met het openbaar vervoer moeten reizen volgend schooljaar goedkoper uit.

Met deze maatregel gaat een grote wens van de ChristenUnie in vervulling. Fractievoorzitter Stieneke van der Graaf is erg blij met dit resultaat: ‘Veel scholieren reizen met het openbaar vervoer naar school omdat er geen school in de buurt is of omdat ze een voorkeur hebben voor een andere school vanwege onderwijsvorm, niveau of identiteit. Het is belangrijk dat elke jongere naar de school kan die het beste bij hen past. Met deze extra korting dragen we daar aan bij en gaan de kosten voor ouders omlaag.’

Omdat de provincie Groningen en Drenthe het openbaar vervoer samen geregeld hebben, geldt de korting ook voor scholieren die in Drenthe wonen.