ChristenUnie vraagt Groninger provinciebestuur om opheldering over Skieding (N358)

n358woensdag 21 juni 2017 12:57

De ChristenUnie in de provincie Groningen stelt vandaag vragen aan het Groninger provinciebestuur over de plannen voor de N358 langs Opende. De partij wil weten hoe rekening wordt gehouden met de belangen van Groningers die in de buurt van deze weg wonen.

De provincie Friesland is van plan de bestaande N358 aan te pakken. Deze weg verbindt Buitenpost met de A7. In de plannen die nu voorliggen zijn omwonenden maar beperkt betrokken. Ook aan de Groninger zijde van deze weg zijn omwonenden niet tevreden over de manier waarop de huidige plannen tot stand zijn gekomen.

Gerrit Jan Steenbergen, Statenlid voor de ChristenUnie, vraagt het provinciebestuur daarom op welke wijze de provincie Groningen betrokken is bij deze plannen. Ook wil hij weten wat er wordt gedaan voor de belangen van de Groningers die wonen of grond hebben in de buurt van de N358.

> 2017

december