Op weg naar 20 maart 2019

najaarsvergadering groep totaal 1 1vrijdag 19 oktober 2018 16:52

De ChristenUnie kiest voor ervaring, continuïteit en toekomst op de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2019. Met Henk Staghouwer als lijsttrekker en Fredric Geijtenbeek op nummer twee gaat de ChristenUnie de verkiezingen met vertrouwen tegemoet.

Tijdens de ledenvergadering op donderdagavond 18 oktober werd nieuwkomer Margriet Donker uit Garrelsweer op plek drie verkozen gevolgd door de huidige Statenleden Rinze van der Born uit Haren en Gerrit Jan Steenbergen uit Delfzijl. De plaatsen zes en zeven zijn voor nieuwkomers Jewan de Goede uit Winsum en Dick Hoogers uit Zuidhorn.

Lijsttrekker Henk Staghouwer: “Het is een eer de lijst aan te voeren. Het is geweldig om te merken dat we binnen onze partij zoveel capabele en enthousiaste mensen hebben met een hart voor de provincie Groningen. De ChristenUnie wil zich sterk maken voor een provincie waar het goed wonen, werken en leven is. Wij willen dat vrijwilligers en mantelzorgers worden ondersteund en dat zorg dichtbij en op maat wordt verleend. En we willen werken aan een sterke regionale economie met oog voor het MKB en de landbouw. Daar kunnen de kiezers op rekenen!”

Ook voor de kieslijsten van de waterschappen Noorderzijlvest en Hunze & Aa’s is ervaring en toekomst het motto. Voor Noorderzijlvest is Klaas Wierenga de lijsttrekker met Koos Bos uit Oldehove op nummer twee. Tjip Douwstra voert de lijst van Hunze & Aa’s wederom aan, gevolgd door Jos Schaafsma uit Westerlee.

Klik hier voor een aantal foto's die tijdens de avond werden genomen.

De volledige kandidatenlijsten vindt u hieronder.

kandidaten #PS2019406,5 kBapplication/pdfdownload
kandidatenlijst #waterschap2019397,1 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Op weg naar 20 maart 2019'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2018