ChristenUnie bezorgd over te late ambulances

Ambulancewoensdag 18 juli 2012 15:15

Naar aanleiding van berichten in de pers over het te laat arriveren van ambulances heeft de Statenfractie van de ChristenUnie in Groningen vandaag schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten. Volgens RTL Nieuws blijkt uit een rapport van Ambulancezorg Nederland dat in een aantal Groninger gemeenten de aanrijtijdennorm van 95% binnen 15 minuten niet wordt gehaald. De ChristenUnie maakt zich hier zorgen over.

In het overzicht van de 415 Nederlandse gemeenten waar de ambulance in levensbedreigende gevallen te laat arriveerde staan de volgende Groninger gemeenten: Delfzijl (86e), Oldambt (108e), Marum (154e), De Marne (206e), Vlagtwedde (293e), Ten Boer (322e) en Zuidhorn (353e); voor de ChristenUnie-fractie voldoende aanleiding er vragen over te stellen aan GS.

De fractie is van mening dat de norm gehaald dient te worden, ook in dun bevolkte niet-stedelijke gebieden, waaronder de krimpregio’s. De ChristenUnie vraagt het college als verantwoordelijk toezichthouder hoe het de situatie denkt te verbeteren, zodat aan de norm wordt voldaan.

Reacties op 'ChristenUnie bezorgd over te late ambulances'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2012