"Treinverbinding Stadskanaal komende vier jaar realiseren"

IMG_3653dinsdag 10 maart 2015 12:16

Als het aan de ChristenUnie ligt, wordt de treinverbinding Veendam-Stadskanaal in de komende vier jaar gerealiseerd.

De ChristenUnie in de provincie Groningen wil dat Stadskanaal in de komende vier jaar per trein bereikbaar wordt. Volgens de ChristenUnie is de treinverbinding van Stadskanaal naar Veendam van groot belang voor de bereikbaarheid van Stadskanaal. De verbinding is ook goed nieuws voor mensen die werken, studeren of naar school gaan in Veendam of Groningen.

"De treinverbinding naar Stadskanaal is een lang gekoesterde wens van de ChristenUnie. Vier jaar geleden pleitten we in Zuidbroek voor een treinverbinding naar Stadskanaal. Inmiddels is er een verbinding naar Veendam en hebben we extra geld beschikbaar gesteld voor de verdere verbinding naar Stadskanaal," aldus lijsttrekker Stieneke van der Graaf. "De treinverbinding komt steeds dichterbij. De ChristenUnie wil nu doorpakken en zorgen dat die trein er ook echt komt."

Gisteren bracht de provinciale ChristenUnie een bezoek aan de gemeente Stadskanaal. Daar bezochten de Statenleden onder andere een landbouwbedrijf in Onstwedde en bewonderden ze de multifunctionele en duurzaam gebouwde nieuwbouw van het Noorderpoort College.

> 2015