Reporter Radio: 'ChristenUnie in provincies meest effectieve partij'

radio1maandag 16 maart 2015 15:41

Volgens reporter radio is de ChristenUnie de partij die het meest voor elkaar krijgt in de provincies. De helft van de voorstellen van de ChristenUnie zijn in de afgelopen vier jaar aangenomen.

Het documentatiecentrum Nederlandse politieke partijen deed op verzoek van Reporter Radio onderzoek naar het aantal moties en amendementen van partijen en hoeveel daarvan werden aangenomen. Uit dat onderzoek bleek dat voorstellen van de ChristenUnie het vaakst worden aangenomen.

Volgens Otjes, politicoloog aan de Rijksuniversiteit Groningen, is het knap dat de ChristenUnie ondanks zijn grootte veel voorstellen krijgt aangenomen. Otjens vermoed dat de constructieve strategie van de ChristenUnie daar de oorzaak van is.

De hele reportage kunt u hier terug luisteren
Vanaf 4:56 gaat het over de ChristenUnie.

> 2015