ChristenUnie wint vierde zetel in Groninger Staten

uitslagdonderdag 19 maart 2015 17:13

De ChristenUnie in de provincie Groningen heeft een zetel gewonnen bij de verkiezingen. Afgelopen woensdag groeide de ChristenUnie van drie naar vier zetels

Maar liefst 21.124 Groningers brachten bij de provinciale verkiezingen een stem op de ChristenUnie uit. Daarmee behaalde de ChristenUnie 8,75% van de stemmen. De Groningse ChristenUnie is erg blij met de vele stemmen die zijn uitgebracht.

Lijsttrekker Stieneke van der Graaf: 'Wij zijn ontzettend dankbaar dat zoveel Groningers op de ChristenUnie hebben gestemd. Zij hebben geloof een stem gegeven in de provincie en het werk van de ChristenUnie beloond met vier zetels. We willen dan ook alle kiezers bedanken voor hun stem en steun! Onze dank gaat ook uit naar de vele vrijwilligers die zich in deze campagneperiode voor de ChristenUnie hebben ingezet. We zien er naar uit om met de nieuwe fractie voor de provincie aan de slag te gaan.'

Ook bij de waterschapsverkiezingen heeft de ChristenUnie het goed gedaan. Bij waterschap Noorderzijlvest behoudt de ChristenUnie de twee zetels en bij Hunze en Aa's heeft de ChristenUnie ook de komende jaren weer een zetel. Bij wetterskip Fryslan, dat ook een klein deel van de provincie Groningen beslaat, groeide de ChristenUnie van een naar twee zetels.

Alle uitslagen in de provincie Groningen leest u hier.
Wilt u weten hoe de ChristenUnie het in de rest van Nederland heeft gedaan? Klik dan hier.

> 2015