ChristenUnie agendeert opvang van vluchtelingen in provincie

yeswecarebannermaandag 21 september 2015 14:45

Op verzoek van de fractie van de ChristenUnie zal bij de Statenvergadering van woensdag 23 september ook gesproken worden over de opvang van vluchtelingen in de provincie Groningen. Veel partijen hebben dit verzoek gesteund.

In de afgelopen maanden en weken is het aantal vluchtelingen dat Nederland bereikt in korte tijd toegenomen. Ook gemeenten in de provincie Groningen is gevraagd op zoek te gaan naar locaties voor noodopvang en opvang voor de langere termijn.

De fractie van de ChristenUnie vindt het belangrijk dat ook op provinciaal niveau wordt gesproken over de opvang van vluchtelingen. SP, PvdA, CDA, D66, GroenLinks, Partij voor de Dieren en Partij voor het Noorden steunden het verzoek voor het debat over vluchtelingen.

Volgens de ChristenUnie kan de provincie waar mogelijk gemeenten ondersteunen bij de opvang en bij de bereikbaarheid van opvanglocaties. Ook kan de provincie een bijdrage leveren aan een zinvolle dagbesteding van vluchtelingen die in de provincie Groningen verblijven.

Het verzoek van de ChristenUnie voor het debat kunt u hieronder downloaden.

Gekoppelde documenten
TitelBestandsgrootteMIME-type