Thema-avond Groninger landbouw woensdag 2 december

bannerlandbouwavondzaterdag 11 juli 2015 19:44

Speciaal voor agrariërs en andere geïnteresseerden in de agrarische sector organiseert de ChristenUnie Statenfractie op woensdag 2 december een avond over de Groninger landbouw. Op deze avond zal een uitleg worden gegeven over de plannen van het nieuwe provinciebestuur voor de landbouw en zal aandacht gegeven worden aan de mogelijkheden van agrarisch natuurbeheer. U bent van harte voor deze avond uitgenodigd.

Landbouwgedeputeerde Henk Staghouwer zal in het eerste deel van de avond de betekenis van het huidige coalitieakkoord voor de landbouw toelichten en vertellen welke ontwikkelingen de komende jaren belangrijk zijn voor de veeteelt en akkerbouw in Groningen. Tevens kunt u kennis maken met  Statenlid Gerrit Jan Steenbergen, portefeuillehouder landbouw.

Het tweede deel van de avond staat in het teken van de mogelijkheden en beperkingen van agrarisch natuurbeheer. Gerben Stellingwerf, bestuurslid Agrarisch Natuur en Landschapscollectief Midden Groningen zal daarbij de ervaringen met agrarisch natuurbeheer in zijn eigen regio presenteren en aandacht geven aan de initiatieven in uw omgeving.

De avond start om 20.00u en zal worden gehouden in het Geweide Hof aan de Geweideweg 7 te Garmerwolde. U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar christenunie@ps-provinciegroningen.nl

> 2015