Kinderen ontwerpen kerstkaart voor de ChristenUnie

IMG_5555woensdag 16 december 2015 15:51

Meer dan honderd kinderen van vier verschillende basisscholen in de provincie Groningen maakten afgelopen week een tekening voor de kerstkaart van de ChristenUnie in de provincie Groningen.

Leerlingen van basisscholen de Wierde in Winsum, de Klim-op in Middelstum, de Ster in Harkstede en het Baken in Delfzijl maakten een tekening voor de kerstkaart. Gisteren werd bekend wie de winnaars waren en welke tekeningen op de kaart werd gedrukt.

Van elke school staat een winnende tekening op de kaart. De allermooiste tekening was van de 9-jarige Ben Woldijk van de Klim-op Middelstum. Zijn tekening van een wijze uit het oosten staat dit jaar op de voorkant van de kerstkaart.

Met medewerking van drukkerij Scholma uit Bedum organiseerde de provinciale ChristenUnie dit jaar voor het eerst de kerstkaartenwedstrijd. De kaart zal worden verzonden naar alle relaties van de ChristenUnie-fractie. De keuze voor de mooiste tekening was een lastig. Daarom kregen op elke school meerdere leerlingen een prijs uit de handen van fractievoorzitter Stieneke van der Graaf.

Op de binnenkant van de kaart staan de prijswinnaars van de overige scholen. De 7-jarige Nathan van Rijswijk van CBS de Ster in Harkstede maakte een prachtige tekening van een kerstster in een stralend licht. De 11-jarige Jesse Doorn van GBS het Baken in Delfzijl maakte een prachtige tekening van het kerstverhaal en de geboorte van Jezus. De 10-jarige Anna Geertsema van GBS de Wierde maakte een prachtige, vrolijke en figuratieve tekening in een winters tafereel.

"De tekeningen van de winnaars zijn absoluut geweldig en laten de boodschap van kerst zien. De winnende tekening is de favoriet van onze fractie. Ik weet zeker dat iedereen die onze kaart ontvangt onder de indruk zal zijn bij het zien van de winnende tekeningen," aldus Van der Graaf.

Foto's van de prijsuitreikingen op de scholen kun u hier bekijken.

> 2015