'Help ook kleinverbruikers energie te besparen'

energiebesparingwoensdag 16 maart 2016 15:27

Als het aan de ChristenUnie ligt gaat de provincie Groningen niet alleen bedrijven die veel energie verbruiken maar ook bedrijven die weinig energie verbruiken stimuleren om energie te besparen. Vandaag diende de ChristenUnie een motie daartoe in.

Vandaag besprak Provinciale Staten het energieprogramma voor de komende jaren. In de plannen van het provinciebestuur staat dat de provincie grootverbruikers gaat stimuleren om energie te besparen. Volgens de ChristenUnie moet de provincie het nemen van besparingsmaatregelen ook bij kleinverbruikers stimuleren.

ChristenUnie-Statenlid Rinze van der Born: 'Het is logisch dat de provincie wil dat grote energieverbruikers energie gaan besparen, maar dat is maar een klein deel van de bedrijven in onze provincie. Als we zuinig om willen gaan met energie moet iedereen aangemoedigd en geholpen worden om besparingsmaatregelen te nemen'.

In de motie roept de ChristenUnie het provinciebestuur op om samen met gemeenten bedrijven bewust te maken van hun besparingspotentieel en mogelijkheden voor duurzame energie. Zo zou de provincie gemeenten die daar werk van maken kunnen ondersteunen. De motie kunt u hieronder downloaden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Motie 5 Bewustwording energiebesparing bedrijfsleven agp. 3.b. Programma Energietransitie583,2 kBapplication/pdfdownload

> 2016