Zorgen over de beschikbaarheid van ouderenzorg

bannerhilmawoensdag 30 maart 2016 22:27

De ChristenUnie in Provinciale Staten van Groningen maakt zich grote zorgen over de beschikbaarheid en spreiding van ouderenzorg in de provincie en de leefbaarheid van dorpen en stelt hierover vragen aan het College.

Aanleiding van de zorgen is de aankondiging van de sluiting van maar liefst acht locaties van zorginstellingen voor ouderen in de provincie. De aangekondigde sluitingen zijn het gevolg van een reorganisatie van de Zonnehuisgroep Noord, die zich in financieel zwaar weer bevindt.

De provincie zet zich in voor de leefbaarheid van dorpen. 'Is het straks nog wel mogelijk om oud te worden in de eigen omgeving?' vraagt ChristenUnie Statenlid Hilma Oudman zich af: 'Welke gevolgen heeft de sluiting van een zorgcentrum of verpleeghuis voor de leefbaarheid van een dorp?'

In de schriftelijke vragen vraagt de ChristenUnie aan het provinciebestuur naar de gevolgen voor de leefbaarheid van de dorpen en naar de spreiding en beschikbaarheid van ouderenzorg in de provincie.

De schriftelijke vragen kunt u hieronder aanklikken

Gekoppelde documenten
TitelBestandsgrootteMIME-type
SV Sluiting zorglokaties voor ouderen114,9 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Zorgen over de beschikbaarheid van ouderenzorg'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

> 2016