Waddenfietspad Kiek over Diek feestelijk geopend

lauwersoogdinsdag 07 juni 2016 13:26

Afgelopen weekend opende gedeputeerde Henk Staghouwer het waddenfietspad Kiek over Diek. Het fietspad is het resultaat van een succesvolle inzet van de ChristenUnie.

Kiek over Diek is een fietspad van 90 km lang langs de Groninger Waddenkust. Het fietspad van Lauwersoog naar Nieuwe Statenzijl is deels binnen- en deels buitendijks aangelegd. Langs de route zijn informatiepunten, parkeerplaatsen, camperplaatsen en zelfs een pontje aangelegd.

De ChristenUnie pleitte bij de provinciale verkiezingen in 2007 voor de komst van zo'n fietspad. Dankzij een motie van oud-ChristenUniestatenlid Roel Stevens is dat idee nu gerealiseerd. Hierdoor is een prachtig stuk van de provincie Groningen met kwelders, weilanden en het uitzicht over het Wad toegankelijk gemaakt.