Week tegen Eenzaamheid

Hilma Oudman Dam Week van Eenzaamheid 1donderdag 27 september 2018 15:01

Van 27 september tot en met 6 oktober is de Week tegen Eenzaamheid. In Nederland is eenzaamheid een groot probleem. Meer dan een miljoen Nederlanders voelt zich sterk eenzaam. Niet alleen ouderen, maar ook jongeren! Je kunt eenzaam zijn met veel contacten, zonder gevoel van verbinding en waardering. Veel mensen vinden het moeilijk hierover te praten. Herkenning en erkenning van eenzaamheid is niet vanzelfsprekend.

Het aanpakken van eenzaamheid begint met het leggen van contact. En het is van meerwaarde als contacten uitgroeien tot duurzame contacten.

In de Week tegen Eenzaamheid worden in het hele land activiteiten georganiseerd die sociale contacten stimuleren en versterken. Ook in onze provincie. Zo zijn in gemeente Eemsmond veel organisaties druk geweest om een programma in elkaar te zetten met als thema: 'Kom erbij'. Geplande activiteiten zijn o.a: lunch of drie-gangen-diner, toertocht met oldtimers, vissen, knutselen en verschillende workshops.

De ChristenUnie vindt het onderwerp Eenzaamheid belangrijk. Statenlid Hilma Oudman was aanwezig bij de workshop 'In gesprek over Eenzaamheid' die werd georganiseerd als aftrap van deze week.Tijdens die workshop overhandigde ze bij Stichting 'Werk op Maat' in Uithuizen een taart aan de organisatoren en vrijwiligers.

Oudman: "Er zijn veel organisaties die zich inzetten om iets aan eenzaamheid te doen. Ik wil mijn dank en waardering uitspreken naar hen. Ik wens hen veel succes toe in deze week, maar ook voor de komende tijd wanneer ze zich met al die andere activiteiten inzetten voor de eenzame medemens. Want iederee telt mee en is waardevol."

Reacties op 'Week tegen Eenzaamheid'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.