Initiatieven door inwoners van de provincie

boks.pngwoensdag 08 april 2020 12:40

In deze tijd van corona nemen veel inwoners van de provincie zelf initiatief om iets te doen voor de leefbaarheid van hun omgeving. Veel mooie, creatieve manieren om elkaar tot een hand en voet te kunnen zijn.

Echt heel bijzonder om te zien hoeveel veerkracht mensen hebben en hoe saamhorig mensen kunnen zijn als het nodig is. Daarin zien we een glimp van Gods liefde. We willen er enkele uitlichten die we als ChristenUnie heel waardevol vinden:

Heel Groningen Belt/ Heel Groningen Helpt  Dit initiatief van de Kwartiermakers Groningen heette eerst Heel Groningen belt. Ondertussen is de naam veranderd in Heel Groningen helpt en is het een online platform waar veel andere organisaties bij aangehaakt zijn:  Bewoners (met name fb-groepen en whatsappgroepen), kerken (in stad en provincie), organisaties (zoals WeHelpen, Link050, WIJ-teams, Present, Rode Kruis, Humanitas, etc.) en overheden.  Zijn er bij u in de buurt ook initiatieven op dit gebied?  U kunt deze aanmelden via https://heelgroningen.wehelpen.nl/

Bij het Overweeghuis in Groningen merken ze dat vrouwen die werkzaam zijn in de prostitutie de coronacrisis aangrijpen als kans om uit de wereld van prostitutie en mensenhandel te stappen. De organisatie werkt vooral met vrijwilligers. Vanwege het coronavirus kunnen sommige vrijwilligers hun werk niet doen. Hierbij daarom een oproep voor nieuwe vrijwilligers. U kunt zich aanmelden via https://www.facebook.com/overweeghuis/.

Verder noemen we de actie #Niet Alleen. Dit is een landelijk initiatief van verschillende kerken, maatschappelijke organisaties, verschillende media en politieke partijen. Voor meer info: https://nietalleen.nl of bel 088-1322.

Lokale producten

Als ChristenUnie willen we u oproepen om lokale producten te kopen. Hiermee kunnen we bedrijven en producenten van voedsel en andere producten helpen om het hoofd boven water te houden in deze crisis. We willen iedereen heel veel geduld, gezondheid en moed toewensen in deze bijzondere tijd.

Reacties op 'Initiatieven door inwoners van de provincie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.