Motie voor uitbreiding jaarlijkse vrijwilligersprijs

mouw.png
Door Webredactie Prov. Groningen op 13 november 2019 om 17:17

Motie voor uitbreiding jaarlijkse vrijwilligersprijs

Statenlid Rinze van der Born diende samen met CDA en VVD een motie in waarin opgeroepen wordt jaarlijks een vrijwilligersprijs toe te kennen aan een vrijwilligersinitiatief uit de cultuursector

Ieder jaar wordt de Provinciale Vrijwilligersprijs uitgereikt. Daarmee wil de provincie het vrijwilligerswerk ondersteunen en laten zien dat iedereen die vrijwilligerswerk doet, een belangrijke bijdrage levert aan onze samenleving. De provincie reikt prijzen uit in vier categorieën: 'zorg', 'leefbaarheid', 'jeugd' en 'sport'.

De ChristenUnie vindt dat hier een vijfde categorie bij hoort: 'cultuur'.

Daarom diende Statenlid Rinze van der Born samen met CDA en VVD een motie in waarin opgeroepen wordt jaarlijks een vrijwilligersprijs toe te kennen aan een vrijwilligersinitiatief uit de cultuursector. "Groningen kent veel vrijwilligerswerk en de ChristenUnie is trots op al het werk dat vrijwilligers verzetten. Daarbij kan vrijwilligerswerk bijdragen aan het verminderen van eenzaamheid of mensen helpen weer terug te keren in de maatschappij. Juist bij culturele instellingen zijn veel vrijwilligers werkzaam," aldus Van der Born.