Berichten geschreven door Webredactie Prov. Groningen

1. header.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 13 maart 2021

Aandacht voor het Noorden

De ChristenUnie wil meer aandacht voor de regio. Daarom presenteert Kamerlid Stieneke van der Graaf vandaag het plan voor het Noorden. In het plan staan gerichte maatregelen en investeringen voor Groningen, Friesland en Drenthe. Zo moet het Noorden koploper blijven in de energietransitie, gaan we door met de regiodeals, en moet de Friese taal grondwettelijk verankerd worden in de grondwet. Daarnaast wil de ChristenUnie 100 miljoen investeren in een fonds voor de samenleving. Dit fonds kan gebruikt worden om bijvoorbeeld lokale burgerinitiatieven, ontmoetingsplekken en vrijwilligersloketten te ondersteunen.

2. regiorace 2.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 6 maart 2021

Duurzame oplossingen uit Groningen onderweg naar Den Haag

De Groningse ChristenUnie-kandidaten Stieneke van der Graaf (6) en Inge Jongman (25) hebben zaterdag 6 maart meegefietst in een estafette naar Den Haag. Met de actie willen ze aandacht vragen voor lokale oplossingen die een bijdrage leveren aan het beschermen van de aarde.

3. Sterre der Zee

Kinderen ontwerpen kerstkaart ChristenUnie

Leerlingen van katholieke basisschool 'Sterre der Zee' in Delfzijl maakten dit jaar een kunstwerk voor op de kerstkaart van de ChristenUnie in de provincie Groningen.

4. Instappen trein
    Door Webredactie Prov. Groningen op 18 november 2020

Lelylijn in verkiezingsprogramma

De ChristenUnie wil dat het Rijk gaat investeren om de Lelylijn te realiseren, dat staat in het nieuwe verkiezingsprogramma van de partij.

Labels: ,

5. magnolia pasen 1.jpg

Aanpassen aan corona

Vanwege de corona-uitbraak ziet ons werk voor de Provinciale Staten er ineens heel anders uit. We vergaderen niet meer fysiek, leggen geen werkbezoeken af en gaan niet naar informatiebijeenkomsten. Achter de schermen wordt zoveel mogelijk doorgewerkt, er wordt gezocht naar manieren om zowel de commissie-vergaderingen als de Stateninformatiedagen door te laten gaan. Verder wordt gekeken hoe de beraadslagingen en besluitvormingen van Provinciale Staten toch democratisch en openbaar door kunnen gaan. Op de website www.provinciegroningen.nl kunt u hier meer informatie over vinden.

6. handen schudden 2.jpg

Werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild

Samen met de Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Stieneke van der Graaf bracht onze fractie een werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild. Carla en Stieneke lieten zich uitgebreid informeren over wat zij in Den Haag kunnen doen om te zorgen voor een vitaal dorpsleven in Groningen.

7. in-gesprek-met- Groningen.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 28 februari 2020

In gesprek met Gert-Jan Segers

Gert-Jan Segers gaat graag met u in gesprek over de toekomst van Nederland. Wat zijn de komende jaren de belangrijkste kwesties voor ons land? Hoe kunnen we samen leven met tijd en aandacht voor elkaar?

8. MulderFotografie-20

Extra geld voor geestelijke verzorgers in het bevingsgebied

ChristenUnie is blij met het extra geld, 250.000 Euro, dat Minister Hugo de Jonge uittrekt voor geestelijke gezondheidszorg aan mensen in Groningen die met problemen kampen door de aardbevingen in het gebied. De kwart miljoen komt bovenop het geld dat het kabinet eerder al beschikbaar stelde.

9. staghouwer (2).jpg
    Door Webredactie Prov. Groningen op 25 september 2019

Interview Henk Staghouwer

Een belangrijk onderdeel van de portefeuille van onze gedeputeerde Henk Staghouwer is gaswinning bovengrond (schade en versterken). Voor RTV Noord aanleiding om hem uitgebreid te interviewen.

10. najaar banner 944 390 2

Verbinden, versterken en vernieuwen in een waardevol Groningen

Vandaag werd bekend dat we samen met GroenLinks, PvdA, VVD, CDA en D66 tot een akkoord zijn gekomen! We zijn blij dat we samen kunnen gaan werken aan de toekomst van Groningen. Samen willen we verbinden, versterken en vernieuwen.