Berichten geschreven door Webredactie Prov. Groningen

1. Instappen trein
    Door Webredactie Prov. Groningen op 18 november 2020

Lelylijn in verkiezingsprogramma

De ChristenUnie wil dat het Rijk gaat investeren om de Lelylijn te realiseren, dat staat in het nieuwe verkiezingsprogramma van de partij.

Labels: ,

2. magnolia pasen 1.jpg

Aanpassen aan corona

Vanwege de corona-uitbraak ziet ons werk voor de Provinciale Staten er ineens heel anders uit. We vergaderen niet meer fysiek, leggen geen werkbezoeken af en gaan niet naar informatiebijeenkomsten. Achter de schermen wordt zoveel mogelijk doorgewerkt, er wordt gezocht naar manieren om zowel de commissie-vergaderingen als de Stateninformatiedagen door te laten gaan. Verder wordt gekeken hoe de beraadslagingen en besluitvormingen van Provinciale Staten toch democratisch en openbaar door kunnen gaan. Op de website www.provinciegroningen.nl kunt u hier meer informatie over vinden.

3. handen schudden 2.jpg

Werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild

Samen met de Tweede Kamerleden Carla Dik-Faber en Stieneke van der Graaf bracht onze fractie een werkbezoek aan Beerta, Woldendorp en Overschild. Carla en Stieneke lieten zich uitgebreid informeren over wat zij in Den Haag kunnen doen om te zorgen voor een vitaal dorpsleven in Groningen.

4. in-gesprek-met- Groningen.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 28 februari 2020

In gesprek met Gert-Jan Segers

Gert-Jan Segers gaat graag met u in gesprek over de toekomst van Nederland. Wat zijn de komende jaren de belangrijkste kwesties voor ons land? Hoe kunnen we samen leven met tijd en aandacht voor elkaar?

5. MulderFotografie-20

Extra geld voor geestelijke verzorgers in het bevingsgebied

ChristenUnie is blij met het extra geld, 250.000 Euro, dat Minister Hugo de Jonge uittrekt voor geestelijke gezondheidszorg aan mensen in Groningen die met problemen kampen door de aardbevingen in het gebied. De kwart miljoen komt bovenop het geld dat het kabinet eerder al beschikbaar stelde.

6. staghouwer (2).jpg
    Door Webredactie Prov. Groningen op 25 september 2019

Interview Henk Staghouwer

Een belangrijk onderdeel van de portefeuille van onze gedeputeerde Henk Staghouwer is gaswinning bovengrond (schade en versterken). Voor RTV Noord aanleiding om hem uitgebreid te interviewen.

7. najaar banner 944 390 2

Verbinden, versterken en vernieuwen in een waardevol Groningen

Vandaag werd bekend dat we samen met GroenLinks, PvdA, VVD, CDA en D66 tot een akkoord zijn gekomen! We zijn blij dat we samen kunnen gaan werken aan de toekomst van Groningen. Samen willen we verbinden, versterken en vernieuwen.

8. glossy.png
    Door Webredactie Prov. Groningen op 1 april 2019

Winnaar woordzoeker

Tijdens de campagne hebben we een prachtige glossy gemaakt. Daarin stond ook een puzzel.

9. interview 2.jpg

Dank voor uw stem!

Na een spannende verkiezingsdag is er nu een mooie uitslag.

10. Voorkant verkiezingsprogramma in t Grunnegs.jpg
    Door Webredactie Prov. Groningen op 15 maart 2019

ChristenUnie op de Groninger tour

We zijn trots op onze Groninger taal. Tijdens de 'dag van de Grunneger Taol' hebben we de Groninger samenvatting van ons programma gepresenteerd.