Lastige keuze

fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 3 februari 2021 om 18:56

Lastige keuze

Vandaag moest onze fractie een lastige keuze maken. Er is een oplossing voor de problemen met de bouw van de Zuidelijke Ringweg. Maar dat moet betaald worden met een deel van de miljoenen waarmee we de N33 en de spoorlijn naar Duitsland willen verbeteren. Wij vinden het belangrijk om uit te leggen welke keuze wij hebben gemaakt.

Het is goed nieuws dat de Zuidelijke Ringweg kan worden afgemaakt. Niet alleen voor inwoners van de Stad, maar ook voor iedereen die naar en langs de Stad reist. We zijn ook erg blij dat de spoorlijn naar Stadskanaal wel volgens planning door kan gaan.

Maar twee andere projecten lopen op zijn minst vertraging op omdat tekorten van het ene project moeten worden betaald vanuit een ander project. Dat is enorm teleurstellend.

Toch denken wij dat dit de beste oplossing is. Met het besluit van vandaag voorkomen we dat het nog veel duurder wordt. Dan zijn we nog verder van huis. Maar er moet wel nieuw geld komen om de N33 en de spoorlijn naar Duitsland alsnog aan te pakken. Daarvoor willen we samen optrekken richting de landelijke overheid én zal de provincie zelf ook geld op tafel moeten leggen.

Labels: