Kinderen CBS Groen van Prinsterer Nieuwe Pekela ontwerpen kerstkaart ChristenUnie

uitreiking.JPG
fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 15 december 2021 om 13:28

Leerlingen van christelijke basisschool 'Groen van Prinsterer' in Nieuwe Pekela maakten dit jaar een kunstwerk voor op de kerstkaart van de ChristenUnie in de provincie Groningen. Ieder jaar organiseert de ChristenUnie voor leerlingen van een basisschool in onze provincie een kerstkaartontwerpwedstrijd.

Leerlingen van groep 5 en 6 van de school in Nieuwe Pekela maakten een ontwerp voor de kerstkaart.Woensdag 15 december werd bekendgemaakt welke tekeningen hadden gewonnen.

Uit handen van fractievoorzitter Fredric Geijtenbeek ontving de leerling die de mooiste voorkant ontwierp een prijs. Ook een tweede en derde prijs werden uitgereikt.

De leerlingen maakten dit jaar een ontwerp met het thema ‘glas-in lood’. Met aquarelstiften werden tekeningen van glas-in-lood ramen ingekleurd.  De 8-jarige Lisanne Blaauw maakte volgens de jury het mooiste kunstwerk. Haar creatie staat op de kerstkaart. Zij kreeg een fijn boek als prijs. Isabel Heeres en Danique Grave (beiden 9 jaar) ontvingen een tweede en derde prijs.

“We waren onder de indruk van de mooie en creatieve afbeeldingen die zijn gemaakt. Ik weet zeker dat iedereen die onze kaart ontvangt onder de indruk zal zijn”, aldus Geijtenbeek. De kaart is verzonden naar relaties in heel Nederland.

Labels: , ,