ChristenUnie beste fietspartij van Groningen

fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 8 maart 2023 om 19:23

ChristenUnie beste fietspartij van Groningen

ChristenUnie heeft van alle deelnemende partijen aan de provinciale verkiezingen in Groningen de beste plannen voor de fietser.

De Fietsersbond vergeleek de verkiezingsprogramma’s 2023 van alle partijen op punten als investeringen in doorfietsroutes, onderhoud van recreatieve fietspaden en de combinatie fiets en het openbaar vervoer.

In de verkiezingsprogramma’s wordt de fiets bij een aantal partijen op 1 gezet. Er is vooral aandacht voor de uitbreiding van het fietsnetwerk, verkeersveiligheid en onderhoud. ChristenUnie scoort bovengemiddeld hoog in de provincie Groningen. Het programma van de ChristenUnie eindigt landelijk zelfs op de derde plek qua beste programma’s.

De ChristenUnie vindt dat de provincie Groningen in het fietsbeleid rekening moet houden met alle doelgroepen; de fietsforens, kinderen en jongeren, de oudere fietser, de recreatieve fietser, de sportieve fietser en de logistieke fietser. In het programma wordt benoemd dat de provincie Groningen al veel geld geïnvesteerd heeft in doorfietsroutes naar Groningen Stad, het verbeteren van bestaande fietsroutes en de aanleg van nieuwe fietsroutes door de hele provincie.

De partij wil blijven investeren in ambitieus fietsbeleid, want dit betaalt zich terug in bereikbaarheid en gezondheid.

Labels: