Vragen over groene aanslag op Bert Swartbrug bij Zuidhorn

fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 29 april 2023 om 12:50

Vragen over groene aanslag op Bert Swartbrug bij Zuidhorn

De Bert Swartbrug, de witte spoorbrug over het Van Starkenborghkanaal tussen Noordhorn en Zuidhorn, raakt aan de noordoostzijde steeds meer bevuild met groene aanslag. De ChristenUnie heeft hier vragen over gesteld aan het gemeentebestuur van het Westerkwartier en het provinciebestuur.

De Bert Swartbrug is een imposante brug die je vanuit de verte al ziet. Bij de bouw en opening werd gesproken over een schoonheid die wit van kleur moest zijn. De brug werd in 2018 geopend en vernoemd naar Bert Swart, die tussen 2011 en 2017 burgemeester was van Zuidhorn.

Volgens de ChristenUnie is het jammer dat de brug aan de noordoostzijde er slecht uitziet. Eigenaar van de brug is ProRail, maar die voert slechts onderhoud uit ten behoeve van veiligheid en levensduur van de brug.

Wybe Niemeijer is raadslid van de gemeente Westerkwartier. Niemeijer: “Het is een bijzonder mooie brug die ons ook herinnert aan een prachtig mens. Juist deze brug moet netjes en schoon blijven.” Fredric Geijtenbeek, fractievoorzitter van de ChristenUniefractie in de Provinciale Staten: “Als je iets moois bouwt, heb je ook de verantwoordelijkheid het mooi te houden. We hopen dat het provinciebestuur hier bij ProRail op aan zal dringen.”

Labels: ,