In gesprek met Mirjam Bikker

margriet weblog.jpg
Door Margriet Donker - van der Vinnne op 2 november 2023 om 14:04

In gesprek met Mirjam Bikker

Mirjam Bikker komt maandag 6 november op werkbezoek in de provincie Groningen. Tijdens dit bezoek gaat ze, samen met andere Groningse kandidaat-Kamerleden Mark Treurniet en Antrude Oudman, in het dorpshuis in Ten Boer in gesprek met inwoners van het aardbevingsgebied.

In de reactie op het rapport 'Groningers boven gas' van de parlementaire enquête aardgaswinning Groningen schreef het kabinet: Door mét de mensen in Groningen in gesprek te blijven en concrete resultaten te laten zien, wil het kabinet bouwen aan herstel van vertrouwen. De ChristenUnie wil graag in gesprek met inwoners om te horen hoe dit er volgens hen in de praktijk uitziet.

Het gaat hierbij niet alleen over herstel van woningen, maar ook over herstel van de sociale gevolgen van de gaswinning, aan meer leefbaarheid, en uiteindelijk, aan herstel van vertrouwen.

Het is niet de eerste keer dat Tweede Kamerleden van de ChristenUnie vanwege de aardbevingsproblematiek naar de provincie Groningen komen. In het verleden brachten Carla Dik-Faber, Pieter Grinwis, Gert-Jan Segers, Nico Drost en Don Ceder in dit kader ook geregeld bezoeken aan de inwoners van het aardbevingsgebied.

Mirjam Bikker, Mark Treurniet en Antrude Oudman gaan maandag 6 november van 15.30 - 17.00 uur in het dorpshuis in Ten Boer in gesprek met inwoners. Het adres is Sportlaan 2.

Iedereen die in het aardbevingsgebied woont is van harte welkom.

Labels: