Op de bres voor rotondetuin Sauwerd

fredric weblog.jpg
Door Fredric Geijtenbeek op 29 juli 2024 om 18:14

Op de bres voor rotondetuin Sauwerd

Dit weekend was het in het nieuws:  Een mevrouw uit Sauwerd plantte bloemen op de rotonde in haar dorp. De provincie vindt dat die verwijderd moeten worden.

De provinciale fracties van D66 en de ChristenUnie zien graag dat de bloementuin die op de rotonde in Sauwerd geplant is, behouden kan blijven.

In schriftelijke vragen aan het provinciebestuur vragen ze om een oplossing voor de bloemen op de provinciale rotonde in het dorp.

ChristenUnie-fractievoorzitter Fredric Geijtenbeek: ‘Wij vinden dit een heel mooi initiatief omdat deze inwoonster vrijwillig onze provincie een beetje mooier maakt. Dat soort initiatieven moeten we als provincie niet ontmoedigen, maar aanmoedigen!”

De partijen vragen het provinciebestuur om in gesprek te gaan met de inwoonster van Sauwerd om te kijken of er afspraken gemaakt kunnen worden over bijvoorbeeld de soorten beplanting en het behalen van het certificaat voor veilig werken langs de weg.

Geijtenbeek: “Het is belangrijk dat de veiligheid gegarandeerd wordt, maar wij denken dat het goed is om samen te kijken naar wat er wél mogelijk is. Op die manier is er vast een goede oplossing te vinden voor dit initiatief. Wat ons betreft laten we duizend bloemen bloeien.”

Bijlagen